fredag 28 september 2012

V 39

Hej!

Måndagsmassage är ett utmärkt sätt att starta dagen på. Jag läste en saga för eleverna samtidigt som jag visade de olika massageövningarna. De flesta verkade uppskatta detta pass och de som inte gjorde det får en ny chans nästa vecka.

Vi prövade i tisdags på stationsarbete i klassrummen. Eleverna blev indelade i fyra olika grupper. De arbetade vid en station i 15 minuter och sedan var det dags för byte. Detta fungerade väldigt bra och jag kommer fortsätta med detta under hösten. Nästa vecka gör datorerna äntligen entré. 

Konsert blev det i onsdags. "Mycket sång... och lite verkstad" var namnet och vi fick ta del av den i gymnastiksalen. Den verkade vara uppskattad av eleverna då den innehöll välkända sånger som de kunde sjunga med i.  

Som lärare blir dagarna vad man gör det till. Veckan avslutades med att jag strök pärlplattor så gott som hela dagen. Det kändes åtminstone som det... Vi såg först en kort inspirationsvideo som handlade om "Pärlplattekungen". Efteråt flödade fantasin hos barnen. Det enda jag sa var att de inte skulle göra något som de gjort innan.

Hoppas ni får en trevlig helg!

/Ken




Måndagsmassage


Stationsövning nr 1


nr 2


nr 3


och nr 4


Uteskola i regnet. "Det finns inget dåligt väder, bara blöta kläder"


Konserten!


Arbete i två klassrum samtidigt


Pärlplattning 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar